Saturday, January 26, 2013

Rebuild carbs and petcock leakage



I bought a used set of carburetors and replaced the damaged diagram in carb nr.2 A new diagram alone is gonna cost me €150. A complete used set of 4 carbs ‘only’ 50..

In the meantime I noticed that the fuel petcock had a leakage. It was leaking through the small diagram (again) inside the petcock and out of the vacuum pipe. I have a feeling that this bike (before I bought it) has been counting sheep in a barn before it was brought to live by me and didn’t like a few gallons of fresh (aggressive) petrol. Who knows, maybe it’s just coincidence. By now I have replaced the diagram. I’m ready for a rebuild but won’t start until next week when temperatures will rise again :-D I’ve also bought 3M sealer that can withstand petrol, oil and other bike related fluids. I will use the sealer to close down the two halves of the airbox. I’ve decided to use the standard airbox. Pod filters will hurt the flow with these CV carbs.

Ik heb een gebruikte set carburateurs via Internet gekocht. Ik heb het gescheurde diafragma van carb nr2 vervangen door één uit de gebruikte set. Een nieuw diafragma (met daaraan de gasschuif) kost nieuw €150! Een complete set gebruikte carbs kost ‘maar’ 50.. Inmiddels is het gescheurde diafragma in carb nr2 vervangen. Tijdens de werkzaamheden kwam ik erachter dat de vacuüm gestuurde benzinekraan lekte door het kleine diafragma binnenin de kraan (alweer een diafragma?..) Ik heb het idee dat deze motor een tijd lang schaapjes heeft lopen tellen in een afgelegen boerderij. Een paar liter nieuwe brandstof hebben waarschijnlijk hun werk gedaan en resulteert nu in wat ‘achterstallig’ onderhoud. Wie zal het zeggen, kan ook toeval zijn. Ik heb ook een tube 3M carroseriekit gekocht. Is benzinebestendig en wordt gebruikt om de twee helften van de luchtfilter unit goed af te dichten. Ik gebruik toch gewoon weer het originele luchtfilter unit. Dit werkt beter in combinatie met de gevoelige CV carbs.





2 comments:

  1. Hey Jeroen. Ziet er goed uit.

    Grts, Bram

    www.slightlydifferentspecials.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! Leuke blog heb je trouwens! Mooie pics van de Bakker Honda. Hoop hem nog eens te horen :-)

      Delete