Sunday, January 6, 2013

Carb problems

The last few days my Suzuki gsx750es was running on 3 cylinders. The second cylinder wasn't joining in on the game (cold exhaust) Draining the floatbowls revealed that there was a lot of dirt coming out. This made me decide that i had to remove the carburettors to check what the level of dirt was in all of the jets etc. Before I removed the carbs I checked if the spark plug of the second cylinder had a spark. No spark .. A new one gave me an instant spark! Something had to be wrong with the carb because the plug on the third cylinder had no problem (the third cylinder shares the same coil.) After i had removed the carbs and opened carb nr 2, I saw that there was a little burst in the diagram. So I think i have found the problem. Because of the burst the vacuum isn't working properly. A new one is going to cost me 150 euro's.. I probably can buy a set of second hand carbs from ebay for 50euro's. I'm also thinking of skipping the original airbox unit and use seperate (K&N) filters. The original unit is a disaster to get the carbs out and to get the whole unit out of the bike! I'm not sure yet if I dump the unit because seperate (K&N) filters and CV carbs can be a painfull combination and tuning can be a pain in the ...

De afgelopen dagen liep de gsx750es op 3 cilinders (nr 2 deed niet mee.) Het aftappen van de flotterbak leerde me dat er veel vuil onderin de carbs zat (en dus misschien ook wel binnenin het huis en in de sproeiers enz.) Ik nam het besluit om de carburateurs te verwijderen voor een nadere inspectie. Voordat ik de carbs verwijderde, heb ik eerst de bougie van de tweede cilinder gecontroleerd op een vonk. Geen vonk dus.. Een nieuwe bougie gaf direct wel een vonk. Er zou dus iets mis moeten zijn met de carb omdat cilinder nr 3 (die dezelfde bobine deelt als cilinder nr 2) geen problemen gaf. Nadat ik de carbs verwijderd had en als eerste carb nr2 opende, zag ik dat er een klein scheurtje in het diafragma zat. Ik denk dan ook dat dit het probleem is. Doordat er een scheurtje in zit, werkt het vacuum van het hele systeem niet meer en zal de gasschuif niet goed omhoog gaan (loopt te arm.) Een nieuw diafragma kost 150 euro.. Ik kan waarschijnlijk een set gebruikte carbs van ebay overnemen voor 50.. Ik zit er ook aan te denken om het originele luchtfilterhuis weg te laten en aparte (K&N) filters te gebruiken. Het originele huis is een draak om mee te werken en om hier de carbs uit te krijgen. Ik weet nog niet zeker of ik dit doe omdat de combinatie CV carbs en losse (K&N) filters wel eens een moeilijk verhaal kan zijn mbt de afstelling.






1 comment:

  1. Hey Jeroen, Ik zou het zo doen zoals jezelf aangeeft haha. Leuk om te lezen en mooi dat je de foto's er aan toe hebt gevoegd! Groetjes René

    ReplyDelete